سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ


"...انتَظِرُواْ إِنَّا مُنتَظِرُونَ" منتظر باشید که ما هم منتظریم انعام/158 دلم می خواست من هم در شمار منتظرانتان بودم...در شمار آنهایی که نفس شان به نفس شما بند است...همانهایی که دمی از یاد شما غافل نیستند...همانهایی که زندگیشان خلاصه در لبخند شماست...همانهایی که خطابشان کردی "فرزندم".... و در یک کلام چقدر دلم می خواست "شیعه" باشم ....! شیعه شما.....
پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 220274




شاید منتظر




برای من اهمیتی ندارد که مجله تایم چه شخصیتی را به عنوان فرد یا ماجرای منتخب سال معرفی می کند. انتخاب شخصی من زنان و دختران کرد کوبانی هستند. دختران زیبا و جوانی که مفهوم جنسیت را در جنگ از بین برده اند... کسانی که جمله ی "مثل زن ها گریه نکن " را بی اعتبار کرده اند... شجاعت، زنی است که معنای شرافت و خاک را هر لحظه با چنگ و دندان جنگیده است... شجاعت دخترکی است که با آخرین گلوله باقی مانده جان خود را می گیرد و به تسلیم و تحقیر و تجاوز رضایت نمی دهد... شجاعت دختری ست که فرصتی برای گریه و زاری ندارد و مثل شیر می جنگد....کوبانی پر است از دخترانی که زن را معنایی دیگر می آغازند....

 

خوابت گلوله می‌خورد هر شب

و پلک‌ِ پنجره‌هایت را

در وحشتِ هیولایی تکبیرگو می‌گشایی

که کف به لب آورده

نزدیک می‌شود ...
کوبانی! کوبانی! کوبانی! کوبانیِ بی‌دفاع!
زنانت کلاشینکف به دست می‌خوابند

و کودکانت

با پوکه‌های فشنگ سوت سوتک می‌سازند

تا برای دَمی از یاد ببرند

پدرانشان دیگر به خانه باز نمی‌گردند...
کوبانی! کوبانی! کوبانی! کوبانیِ بی‌دفاع!
جهان خود را به خواب زده

و «سازمان ملل»

دلار در گوش‌هایش فرو کرده

تا نشنود

طنینِ خمپاره‌هایی را

که بر تو فرود می‌آیند...
کوبانی! کوبانی! کوبانی! کوبانیِ بی‌دفاع!
ما تنها تماشا می‌کنیم

دودی را که از پسِ کوه‌ها به آسمان می‌رود

و آوازِ آرزویی مشترک را همصدا می‌شویم

با تکه‌ای از کردستان

در قلب‌هامان...
کوبانی! کوبانی! کوبانی! کوبانیِ بی‌دفاع
...//1

 __________________________________

 

1-یغما گلرویی

 




موضوع مطلب :


چهارشنبه 93 مهر 23 :: 12:47 عصر ::  نویسنده : منتظر